05/08/2020

Köz Kırmızı Biberli Humus

CLICK FOR ENGLISH

Köz Kırmızı Biberli Humus

Merhabalar,

Bitkisel beslenenlerin mutfağında humus önemli bir yer tutuyor. Farklı bakliyatlar, sebzeler ve baharatlar kullanarak farklı lezzetlerde humuslar hazırlayabiliriz.

Daha önce bütünsel bitkisel beslenmeye de uygun, daha klasik bir Humus tarifi yayınlamıştım. Bugün ise Köz Kırmızı Biberli bir tarif paylaşacağım.

Ben biberleri fırında közledim. Biberler pişerken su kaybettikleri için tarifte yazan miktarda közlenmiş biber elde etmek için en az 600 - 700 gram biber kullanıyorum. Artan olursa salatalara ya da makarna soslarına ekliyorum.

Malzemeler:
750 g haşlanmış nohut
250 g közlenmiş, kabukları soyulmuş kırmızı kapya biber
75 g nohutun haşlama suyu
60 g tam susam tahini
40 g taze sıkılmış limon suyu
2 diş ezilmiş sarımsak
2 yemek kaşığı besin mayası
1 çay kaşığı tütsülenmiş tatlı kırmızı biber tozu

Tercihe göre az tuz

Yapılışı:

  •  Bütün malzemeleri blender'a alıp homojen bir krema kıvamına gelene kadar karıştırın.
(Thermomix sahipleri => Bütün malzemeleri hazneye koyup hızı yavaş yavaş arttırarak 1 dakika 7 Hız karıştırın. Gerekirse karışımı spatula ile ortada toplayıp homojen bir krema kıvamına gelene kadar karıştırmaya devam edin)
Thermomix ile Köz Kırmızı Biberli Humus
Thermomix ile Köz Kırmızı Biberli Humus
  • Kapaklı, cam bir kaba alıp bızdolabında 2 - 3 saat dinlendirdikten sonra servis yapın.
Köz Kırmızı Biberli Humus

Afiyet olsun.

Köz Kırmızı Biberli Humus

No comments:

Post a Comment