03/07/2020

Tofu Arrabbiata Sosu

CLICK FOR ENGLISH
PER ITALIANO

Tofu Arrabbiata Sosu

Merhabalar,

Bugün mutfağımızın olmazsa olmazı, hemen herşeyle yakıştığı için çok kullandığım domatesli bir sosun tarifini paylaşmak istiyorum.

Ben bu sosu İtalyan mutfağındaki meşhur "arrabbiata" makarna sosundan esinlenerek hazırladım. Tarifin orijinalinde tofu yok elbette.

Eğer evde badem sütü yapıp kalan posayı nerde kullansam diye düşünenlerdenseniz, bu sos bu iş için de ideal. 

Tofu Arrabbiata sosundan bol miktarda hazırlayıp dondurucuya atıyorum. Pratiklik açısından herkese tavsiye edebilirim. Sosu makarnanın yanısıra, sebze yemeklerinde de kullanabilirsiniz. Haşlanmış kuru fasulye, nohut ya da mercimek gibi baklagillerle de çok yakışır. Elinizin altında önceden haşladığınız veya konserve baklagil varsa sosla karıştırıp ısıtarak çok kısa sürede sağlıklı ve lezzetli bir yemek hazırlamış olursunuz. İş, trafik derken mutfağa çok vakit ayıramayanlar için de güzel bir çözüm sunabilir.

Bugün İtalyan mutfağının klasiklerinden olan ev yapımı gnocchi ile kullandım bu sosu. Gnocchi, ana maddesi patates olan bir tür taze makarna. İlerleyen günlerde onun da tarifini bitkisel bütünsel beslenmeye uyarlayarak paylaşmak istiyorum.

Tofu Arrabbiata Sosu

Malzemeler:
100 gr soğan
50 gr sarımsak
Arzuya göre pul biber
80 gr maydanoz yaprağı
400 gr organik sade tuzsuz tofu
4 adet doğranmış domates konservesi (1 kutu = 400 gr)
Arzuya göre az ya da hiç tuz, karabiber
600 gr su


Notlar:
  1. Blogda ağırlıklı olarak bütünsel bitkisel tarifler hazırladığım için bu tarifte yağ yok. Kullanmak isteyen soğanları kavururken sızma zeytinyağı ekleyebilir.  
  2. Ben "sıfır tuz"a alışamadım. Çok az da olsa kullanıyorum.
  3. Tofu kullanmadan yapmak isterseniz eklediğiniz su miktarını biraz azaltın. Daha sonra gerek görürseniz eklersiniz.
  4. İsterseniz badem sütü yaparken artan badem posasını bu sosa ekleyebilirsiniz.

Yapılışı:

  • İlk olarak bütün malzemeleri doğrayın. Sarımsakları sarımsak eziciyle ezin.

Tofu Arrabbiata Sosu
  • Maydanoz yapraklarını incecik kıyın.
  • Tofuyu robotta doğrayın.  
(Thermomix sahipleri => Tofuyu 5 saniye 5 Hız doğrayın)
  • Soğanı incecik kıyın. Yapışmaz tabanlı tencerede yumuşayana kadar tahta kaşıkla ara ara karıştıra karıştıra pişirin. (Tarifte malzemeler arasında yağ yok ama tencereye fırçayla çok az zeytinyağı sürüyorum.)
Tofu Arrabbiata Sosu
  • Soğanlar yumuşayınca sarımsakları ekleyin. Acılı bir sos yapmak istiyorsanız istediğiniz acılık seviyesine göre pul biber serpin. Sarımsakların yanmasına fırsat vermeden tahta kaşıkla karıştırarak yaklaşık 1 dakika pişirin.

Tofu Arrabbiata Sosu

  • Maydanozları ekleyip 1-2 dakika kadar tahta kaşıkla karıştırarak pişirin.

Tofu Arrabbiata Sosu

  • Tofuyu ekleyip karıştırın. 2 dakika pişirin.
Tofu Arrabbiata Sosu

  • Doğranmış domates konserveleri ve suyu ekleyin. Arzu ederseniz tuz ve karabiber ilave edin ve karıştırın.
Tofu Arrabbiata Sosu

  • Hafif fokurdamaya başlayınca altını kısıp 25 - 30 dakika pişirin
Tofu Arrabbiata Sosu

  • Pişen sosun altını söndürdükten sonra en az 30 dakika dinlendirirseniz daha lezzetli olacaktır. Ben önceden hazırlayıp 1 - 2 saat, hatta vaktim varsa yarım gün dinlendiriyorum.
Tofu Arrabbiata Sosu

Ve son olarak bu sostan kaç porsiyon çıktığına gelince...

Bu biraz sosu nasıl ve ne ile kullandığınıza, biraz da elinizin bolluğuna bağlı. Kendimizden örnek verecek olursak ben sosu bolca kullanıyorum, 12 ilâ 14 porsiyon rahat çıkıyor diyebilirim.

Afiyet olsun...



No comments:

Post a Comment